in: Daha iyi bir dünya için TURİZM, Levent Altınay,Osman. M. Karatepe,Muharrem Tuna, Editor, Florida Antiquarian Booksellers Association , Florida, pp.1-12, 2022
Bu çalışmanın amacı itici ve çekici motivasyon faktörlerinin turistlerin davranışsal niyetleri
üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2021 yaz sezonunda Muğla iline gelen 405
yerli ve yabancı turist üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi ile itici
motivasyon faktörleri “macera ve bilgi edinme”, “rahatlama”, “arkadaşlık ilişkileri” ve “kaçış”;
çekici motivasyon faktörleri ise “doğal, tarihi ve kültürel çekicilikler”, “etkinlikler”, “ekonomik
koşullar” ve “altyapı, hijyen ve güvenlik” olarak tespit edilmiştir. Çok değişkenli regresyon analiz
sonuçları tüm çekici faktörlerin turistlerin davranışsal niyetlerini anlamlı ve olumlu etkilediğini
ortaya koymuştur. Diğer taraftan itici faktörlerden sadece kaçış boyutunun davranışsal niyet
üzerindeki etkisi vardır.