Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, cilt.27, sa.46, ss.67-81, 2021 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Bu araştırmanın amacı Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği
Ana Bilim Dallarında (MÖABD) öğrenim gören müzik öğretmeni
adaylarının aldıkları eğitimin öğrenme çıktılarını araştırmacı
tarafından geliştirilen “Öğrenme Çıktıları Ölçeği” (ÖÇÖ) ile
değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu belirlenen
üniversitelerin Müzik Öğretmenliği ABD’ nın son sınıflarında
öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. “ÖÇÖ” nin
faktör analizi, geçerlik-güvenirlik çalışmaları ve pilot
uygulamaları yapılarak ölçek araştırma için hazır hale
getirilmiştir. Veri toplanması için hazır olan ölçek 2018-2019
eğitim-öğretim yılının güz döneminde toplam 11 üniversitenin
Müzik Öğretmenliği ABD’ nın son sınıflarında öğrenim gören
309 öğretmen adayına uygulanmıştır. Ölçekten toplanan veriler
doğrultusunda verilerin analizi; tanımlayıcı istatistikler frekans,
yüzde, ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Müzik
öğretmeni adaylarının öğrenme çıktılarına ilişkin değerlendirme
sonuçlarını ortaya koyan istatistiki verilere göre; “bilgi”
boyutundaki öğrenme çıktıları düzeyleri orta düzeydedir
(X=3.15), “beceri” boyutundaki öğrenme çıktıları orta düzeydedir
(X=3.18), “yetkinlik” boyutundaki öğrenme çıktıları orta
düzeydedir (X=3.18). Bu bulgular doğrultusunda araştırma,
müzik öğretmeni adaylarının öğrenme çıktılarının mevcut
durumuyla ilgili tespitlerde bulunarak bu çıktıların kazanım
düzeylerinin artırılması bağlamında önerilerde bulunmayı
hedeflemektedir.