SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi, vol.9, no.2, pp.1-5, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Tıp Fakültesi öğrencilerinin son beş yıldaki anatomi dersi sınavlarında sorulan sorulardaki sistemlere göre basan düzeylerinin araştırılması amaçlandı. Anatomi derslerinde ara ve yıl sonunda çoktan seçmeli test şeklinde yapılan sınavlar ayrı ayrı değerlendirildi. Sorular sistemlere göre dokuz grupta gruplandınldı. Öğrencilerin başarı düzeyleri cinslere, sistemlere, yıllara, ara ve final sınavlarına göre değerlendirildi. Sınavlardaki basanları bakımından cinsler arasında, yıllar arasında, ara ve final sınavları arasında farklılık bulunamadı (p>0.05). Ara ve final sınavlarında öğrencilerin entegre sistemdeki toplam puanı ile anatomi puanı arasında anlamlı ilişki vardı (p<0.001). Bütün sistemlerde ara ve final sınavlarındaki başarı yüzdelerinde yıllar arasında da farklılık bulunamadı (p>0.05). Bu araştırmamız sonrasında, önümüzdeki eğitim ve öğretim yıllarında öğrencilerin daha az başarılı bulunduğu sistemlerde teorik ve pratik uygulamalarda alınacak tedbirler gözden geçirildi. Çalışmamızdaki sonuçların Tıp Fakültesi öğrencilerinin anatomi dersi sınavlarında sistemlere göre basan düzeylerinin yükseltilmesinde yararlı olacağına inanmaktayız.